Mumbai, INDIA
Don Marathon Voyage

Ați considera riscul să călătoriți în India sau nu? Ei bine, lăsați-mă să vă conduc într-o călătorie până în inima Bombayului. Deoarece îmi place să explorez locuri îndepărtate interesante, m-am întrebat în 2014, de ce să nu alerg un maraton chiar acolo unde se produc filmele din Bollywood.

Așa că am făcut o scurtă cercetare și am ajuns rapid la concluzia, da, o voi face. Mi-au trebuit 18 luni de planificare și să fac cerere de viză ca-să mă pun însfârşit la drum. Înainte de asta, am aflat deja de la membrii familiei mele că este destul de periculos pentru o femeie să călătorească acolo și că ar trebui să stea la hotel sau să aibă un bodyguard în timp ce eu voi alerga cei 42k, așa că am decis să călătoresc singur, care a fost o decizie curajoasă după cum s-a dovedit ulterior.

De îndată ce am ajuns la luxosul aeroport din Mumbai, în ianuarie 2016, am fost deja

înșelat de un șofer de taxi pe care trebuia să îl plătesc de 5 ori mai mult decât prețul pe care ar trebui să îl plătesc în mod normal pentru a ajunge la centrul din Bombay. A fost o greșeală să rezervez un hotel ieftin cu standarde de securitate scăzute chiar în spatele Terminului Chatrapati Shivagi. Cu toate acestea, atmosfera a fost foarte placută și plină de viață, toată lumea era grăbită și muncea pentru a supraviețui. Sărăcia mare a fost inconfundabilă, dar nu mă deranja deloc, deoarece prefer asta față de bogații, ignoranți, cum ar fi de exemplu la Düsseldorf sau laNew York.

Cele mai importante contacte ale mele au fost, Milind Soman, Vivek Soni, Sonia Kulkarni și Venkatraman Pichumani care m-a invitat la India Running Summit, unde am întâlnit musafiri deosebiți precum Scott Jurek, de exemplu.

Lucrul minunat despre India este că oamenii sunt cu adevărat pasionați de ceea ce fac și, respectă fiecare alergător care a avut succes, deoarece în cazul meu au format deja o comunitate mică de fani Don Marathon care așteptau cu nerăbdare vizita mea și chiar mi-au cerut autografe sau tricouri semnate. Străzile din Mumbai sunt cu adevărat captivante și pline de emoție care vă așteaptă să experiențați aventura vieții voastre. Bucuria care se vede în ochii lor totuși semnifică că muncesc greu, deoarece lucrează cel puțin 12 ore pe zi fără o zi liberă, cu excepția cazurilor de urgență. Cu alte cuvinte, majoritatea nu au fost niciodată într-o vacanță în străinătate, dar asta nu îti vine să crezi că sunt de fapt mai fericiți decât tine. Munca grea, umilința și mulțumirea sunt cheia pentru a nu deveni o persoană lacomă.

Apoi a existat un alt incident măgulitor, întrucât Sonia Kulkarni mi-a organizat cumva un interviu cu Procam International în World Trade Center, unde a avut loc Marathon Expo. Aceasta înseamnă că a reușit să le transmită să mă trateze ca pe o celebritate. O buna dispoziție se află în aer și este contagioasă. După cum am aflat de la marele meu prieten Vivek, care mi-a arătat că există, desigur, anumite zone în care nu ar trebui să mergi singur, plus că există oameni care vor încerca să te ineșele, așa că trebuie să fii foarte atent și să ai grijă de tine.

La fel ca în cazul meu, când am fost condus la hotel de Sonia când am intrat,

am simțit brusc un tip în spatele meu care m-a urmat chiar în pâna în hol și el pur și simplu nu a vrut să plece, cerându-mi în mod insistent ceva ce nu puteam înțelege și a fost evident că era drogat. Așa că a trebuit să-l implor pe recepționer să-i spună tipului să plece. Apoi, sângele de pe stradă care se răspândea peste câteva sute de metri, ceea ce era mai mult decât sigur sânge uman.

Pe de altă parte, a fost Akash Mall care a spus: „Dacă ai probleme, ciocăneșt la ușa mea”, pentru că și el era cazat în hotelul Sea Lord.

Fiecare conversație pe care am avut-o în sau în afara acelui hotel a fost cu adevărat veselă și de neuitat. Simțeam un respect profund când vorbeau cu mine, spre deosebire de toate celelalte țări în care am fost, unde simțeam cu adevărat o politete falsă. Apoi a fost timpul superb pe care l-am petrecut cu dragul meu prieten Vivek Soni, care chiar m-a dus la micul birou al companiei sale, unde ne-am bucurat de o masă cu bunătăți Indiene, după care mi-a arătat cartierul în care m-a sfătuit să nu merg singur.

În ultima seară dinaintea cursei s-a întâmplat ceva absolut nebunesc când cineva mi-a bătut brusc la ușă în hotel după miezul nopții și am fost imediat sigur că acesta este un pericol, nu este o glumă și nici un vizitator. Așadar, în zecimi de secundă am știut că e grav și că viața mea s-ar putea să fie in pericol, așa că am răspuns cu voce tare: „cine este?”. Pur și simplu nu am vrut să arăt nici o teamă, dar de fapt nu a existat nici o teamă, pentru că am fost plin de adrenalină și un fel de șoc alert, dar nu genul de șoc care te lasă să îngheți, a fost mai degrabă un apel să fac ceva. Din fericire a existat un set de leagăn de fier și am avut imediat ideea să dezasamblez leagănul pentru a avea o armă cât mai repede posibil, astfel încât să mă pot apăra în cazul în care cineva ar încerca să asalte camera mea și să mă jefuiască sau cine știe ce. Sincer, aceasta a fost prima dată în viața mea, că am simțit că viața mea s-ar putea termina în orice clipă și trebuia să fiu pregătit să lupt pentru ea și să lupt ca-să supraviețuiesc. Cu toate acestea, a existat un alt moment similar când aveam 9 ani de Crăciun, în 1989, în timpul revoluției Românești, când au existat lupte între armată și poliție, dar eram prea mic pentru a înțelege de fapt despre ce mi-a fost frică, știam doar că aveam cu toții probleme mari, dar aici, în Mumbai, știam „oh, băiete, viața ta a fost dulce, dar acum bucură-te de ultimele clipe”.

A fost într-adevăr ceea ce gândeam în timp ce așteptam treaz pentru restul nopții, fără să dorm un singur minut, în ciuda faptului că am sunat la recepție pentru a-mi trimite pe cineva să vadă ce se întâmplă în fața ușii mele. După ce au verificat-o am sunat-o din nou ceva mai târziu, ei au spus doar că nu este nimeni acolo și, în final, presupun că au încercat să mă tenteze să-mi descui ușa, astfel încât să poată intra, dar mulțumesc lui Dumnezeu că nu s-a întâmplat nimic până când s-a declanșat ceasul cu alarmă la 4 tocmai la timp ca-să merg la linia de start a Maratonului  care era să înceapă la ora 5:30.

Asta înseamnă că nu dormisem niciun minut pentru că trebuia să mă uit în continuare la ușă doar în caz că ar fi încercat cineva să spargă ușa.

Dimineața i-am spus povestea lui Akash și el a întrebat de ce nu am venit la ușa lui, dar nu am îndrăznit să deschid ușa și să părăsesc camera mea, ceea ce probabil mi-a  salvat viața, plus că nu aveam internet în camera mea pentru a-l contacta prin facebook. Cu toate acestea, mi-am luat camera, am ieșit în zona de start și m-am bucurat de o cursă fabuloasă, care a fost foarte dură, deoarece era destul de cald, plus că m-am aoucat de alergare doar cu 2 luni înainte, din cauza că am fost operat de hernia inguinalis bilateralis care trebuia să fie făcut de foarte mult timp. Împotriva tuturor acestor cote am reușit să alerg la 2:54:11 h, ajungând pe locul 2 în categoria mea M35, care a fost să fie Maratonul cu cel mai mare premiu pe care l-am câștigat vreodată; 30000 de rupii indiene, care erau în jur de 404 € pe atunci. Acest lucru este cu siguranță ironic, deoarece există cu siguranță multe alte țări în lume care ar putea plăti cu ușurință un premiu mai mare la categoria de vârstă, dacă ar dori, dar să ști că maratonul din Mumbai plătește cea mai bună premie la categorie din întreaga lume, este ceva foarte deosebit, deoarece nici New York și nici Dubai nu se pot compara, deoarece la rândul lor recompensează alergătorii din categoria de vârstă cu 0 $, ceea ce este mai mult de trist.

În zona de sosire m-am putut bucura de prezența unor actori celebri din Bollywood, precum Katrin Kaif, Rahul Bose, Tara Sharma, John Abraham și designerul de bijuterii Farah Khan.

Retrospectiv tot ce pot spune este, huaaaa; băiete, trebuie să vizitezi India neapărat. Înțeleg că amenințarea este mereu prezentă într-o țară ca aceasta, deoarece acei oameni trebuie pur și simplu să supraviețuiască. Din fericire, făcusem câteva contacte prin intermediul rețelelor sociale în avans, astfel încât să am un anumit nivel de siguranță pentru mine. Deci, dacă m-ați întreba să vizita-ți India sau nu, aș răspunde cu siguranță da, dar ar trebui să aveți cel puțin câteva contacte pentru a vă însoți cel puțin acolo unde doriți să mergeți și să vă iau de la aeroport dacă doriți să fiți în siguranță. Măsurile de securitate din India s-au îmbunătățit drastic prin reglementările lui Narendra Modi prin exemplul că nici măcar nu mi s-a permis să stau la aeroport și să aștept 7 ore avionul meu, așa că m-au condus la un hotel din apropiere la care am trebuit să plătesc o noapte, doar pentru propria mea siguranță, ceea ce este, desigur, ridicol, deoarece aeroportul a fost suficient de sigur în sine, dar într-adevăr ei fac tot posibilul să evite orice rău pentru turiștii lor, deoarece sunt foarte prețioși pentru economia Indiei. În afară de asta, ei au și o inimă uriașă, așa că asigurați-vă, și găsiți-vă un prieten acolo, deoarece asta vă va îmbogăți viața în vestul plictisitor și vă va ajuta să fiți bucuroși, reamintindu-vă cât de simplă poate fi viața și de faptul cât de puțin aveți  nevoie ca-să fiți fericiți.